Kõrgkooli õppejõud Epp Reedik ja Maigi Lepik teevad õppetöö kõrval teadustööd – mõlemad alustasid sügisel õpinguid doktorantuuris, Kui Epp uurib tehnoloogia mõju tervishoiutöötajate tööelu kvaliteedile ja tervisele, siis Maigi uurimistöö aitab kujundada ausamat, läbipaistvamat ja tulevikku vaatavat kõrgharidust tehisaru ajastul.
Tervisedenduse õppekava õppejõud-lektor Epp Reedik on omandanud magistrikraadi Tartu Ülikoolis psühholoogia ja filosoofia erialal. Samuti on ta ennast täiendanud tervisedenduse erialal, lõpetades 2015. aastal Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledžis tervisejuhi eriala. Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis annab ta tervisedenduse õppekava üliõpilastele psühholoogiaga seotud kursusi ning kevadest ka uut valikkursust „Tervisedendus töökohal”.
Epp läbib doktorantuuri Tallinna Tehnikaülikooli Ärikorralduse Instituudis tööstusdoktorandina. Doktoritöö eesmärk on uurida tehnostressi tervishoiutöötajate töökeskkonnas ning luua tasakaalustamise raamistik tehno-eustressi (positiivne stress) võimendamiseks ja tehno-distressi (negatiivne stress) vähendamiseks töökeskkonnas. Raamistik pakub süsteemset lähenemist, mis tuvastab ja analüüsib tegureid, mis mõjutavad tervishoiutöötajate kogemusi tehnoloogia kasutamisel ning selgitab, kuidas tasakaalustatud juhtimispraktikad ja strateegiad saavad aidata optimeerida tehnoloogia mõju nende tööelu kvaliteedile ja tervisele. Uurimistöö oodatav tulemus pakub väärtuslikku teadmist tehno-distressi ja tehno-eustressi kohta, samuti pakub praktilisi tööriistu ja strateegiaid, mis aitavad arendada töötajate tervist ja tööelu kvaliteeti, toetades samal ajal tervishoiuorganisatsiooni tegevuse efektiivsust.
Tehnoloogia on vältimatu osa tööelust ning on oluline, et see aitaks tõsta tööelu kvaliteeti ja edendada töötajate tervist, mitte ei pärsiks neid.ˇ
Doktoritöö põhijuhendajaks on Tallinna Tehnikaülikoolii Ärikorralduse instituudi kaasprofessor Karin Reinhold (PhD). Doktoritöö ettevõttepoolseks juhendajaks on Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õppeosakonna juht Jaana Sepp (PhD).
Epp Reediku teadustööd toetatakse Sektoritevahelise mobiilsuse toetamise meetmest (SekMo) ning projekti kaasrahastab Euroopa Liit. Projekti eesmärk on parandada tervishoiutöötajate tööelu kvaliteeti tehnoloogiarikkas keskkonnas, selgitades välja ning hinnates tehno-distressi ja tehno-eustressi tekitavaid tegureid.
Toetuse summa: 138 062,40 €
Elukestva õppe keskuse õppejõud-kaaslektor Maigi Lepik alustas siirdedoktorantuuri Tartu Ülikoolis, kus tema uurimistöö keskendub akadeemilise eetika väljakutsetele tehisintellekti ajastul. Ta uurib, kuidas kõrgkoolid ja õppejõud saavad säilitada akadeemilise aususe ning tagada õppimise sisukuse ajal, mil tehisintellekti tööriistu kasutatakse üha laialdasemalt. Doktoritöö eesmärgiks on mõista, millised eetilised küsimused ja dilemmad AI kasutamisel tekivad ning kuidas neid ennetada ja lahendada nii, et ausus ja vastutustundlik käitumine kujuneksid loomulikuks osaks õpikultuurist.
Uurimistööga soovitakse leida viise, kuidas kujundada õpikeskkond, mis toetab nii õppijaid kui õppejõude ning aitab vältida plagiaati, säilitada tööde originaalsust ja hoida õppimise kvaliteeti tehnoloogia kiire arengu tingimustes.
Maigi Lepikul on Tallinna Ülikoolist omandatud magistrikraad andragoogikas ning varasemalt omandas ta tervisejuhi eriala Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledžis. Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis on ta töötanud elukestva õppe keskuse lektorina neli aastat.
Tema doktoritööd juhendavad Mari-Liisa Parder (Tartu Ülikool) ja Merle Ojasoo (Tallinna Tervishoiu Kõrgkool). Maigi loodab, et tema uurimistöö aitab kujundada ausamat, läbipaistvamat ja tulevikku vaatavat kõrgharidust tehisaru ajastul.
Maigi Lepiku teadustööd toetatakse Sektoritevahelise mobiilsuse toetamise meetmest (SekMo) ning projekti kaasrahastab Euroopa Liit. Projekti eesmärk on arendada ja toetada rakenduskõrgkoolide võimekust õpetada tehisaru vastutustundlikku kasutamist, hoides ja edendades akadeemilist ausust.
Toetuse summa: 138 062,40 €