Kaidy Aljama

Ülemaailmsel tervisepäeval tunnustas Eesti Tervisedenduse Ühing aasta tervisedendajat ja aasta tervisesõpra, kes loovad paremat tulevikku eelkõige tervisedenduse ja vaimse tervise eest seistes. Eesti Tervisedenduse Ühing valis aasta tervisedendajat 12. korda. 2020. aasta tervisedendajaks valiti tervisedenduse õppekava õppejõud Kaidy Aljama!

Kaidy Aljama
tervishariduse keskuse tervisedenduse õppekava külalisõppejõud-õpetaja
Töötab Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis alates 26. september 2018

Pildil: keskel Kaidy Aljama. Pildi autor: Ain Saare

1) Eesti Tervisedenduse Ühing valis Sind 2020. aasta tervisedendajaks. Mida tunnustusest arvad?  

Mulle tuli tunnustus suure üllatusena. Loomulikult oli mul väga hea meel. Tervisedendaja on meeskonnamängija ning ühe inimese tunnustus on siiski tunnustus kogu meeskonnale.

 

2) Kuidas leidsid tee tervisedenduse erialani, mis Sind selle juures paelub? Kuidas leidsid tee kõrgkooli ja mis on õppejõu ameti peamised võlud? 

Minul oli kindel siht silme ees, et lähen õppima kehakultuuri või rekreatsiooni. Midagi hakkas siiski kripeldama.

Tervisedenduse eriala kirjelduse leidsin juhuslikult kõrgkooli kodulehelt. Kuna see oli minu jaoks piisavalt ümmarguselt ja arusaamatult kirja pandud, siis otsustasin kandideerida. Vestluselt mäletan motiveerivaid, positiivseid õppejõudusid.

Minu kursusekaaslasteks olid praeguse tervisedenduse õppekava juurest Nele Kunder ja Liina Riisenberg. Tänu neile ma tagasi kõrgkooli õpetama sattusingi.

Tervisedenduse juures on kõige paeluvam see, et pidevalt on erinevad väljakutsed sind nurga taga ootamas. Tervisedendaja argipäev on täis pidevat selgitustööd - tervisedendajad ei ole tervisepäevade jms ürituste korraldajad, ei ole need, kes peaksid vererõhku mõõtmas käima või lasteaias liikumistunde andma. Olemuselt on tervisedendajad muutuste juhtijad, arendusinimesed. Inimene, kes annab sulle õnge, et sa õpiksid ise kala püüdma mitte ei korralda tervisepäeva, et rääkida miks kala kasulik on.

Õppejõu ameti juures on kõige ägedamad üliõpilased, kes ausalt ja siiralt annavad sulle tagasisidet, julgevad oma mõtted välja öelda. Ma hindan väga seda, kui üliõpilane annab ka konstruktiivset kriitikat.

 

3) Millised on Sinu kogemused distantsõppega? Mida pead kõige olulisemaks oma loengute ülesehitamisel? 

Distantsõppele üleminek andis veelgi rohkem kinnitust meie meeskonna ühtsusest tervisedenduse õppekava juures. Kui sul on ümber toetavad ja eluterved kaaslased, siis laheneb iga olukord. Distantsõppele üleminek oli minul suhteliselt lihtne, sest moodulid olid juba osaliselt e-keskkonda üles ehitatud. Kõige olulisem märksõna praeguses olukorras on paindlikkus nii kaastöötajate kui ka üliõpilaste suhtes.

Ootan oma seminarides aktiivset arutelu ja üliõpilaste enda kogemuste jagamist. Distantsilt on seda pisut keerulisem teha ja nõuab oluliselt rohkem ettevalmistusaega.

Seminaride ülesehitamisel pean kõige olulisemaks, et oleks võimalikult palju elulisi näiteid arusaadavas keeles. Õnneks on mul oma igapäevatöö juurest, Tervise Arengu Instituudist, ning varasemate kogemuste baasilt piisavalt kogemusi ja näiteid tuua.

 

4) Millega tegeled vabal ajal, mis on Sinu hobid? 

Enamus vaba aega veedan ma oma pojaga. Veel meeldib mulle looduses jalutada, korvpalli mängida, teatris käia ja raamatuid lugeda.

 

5) Mis on elus kõige tähtsam?

„Ja siin on mu saladus, väga lihtne saladus — ainult südamega võib õigesti näha, kõige tähtsam on silmale nähtamatu.“ (Antoine de Saint-Exupéry, raamatust „Väike Prints“)